Eerste paar weken in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tom Visser - WaarBenJij.nu Eerste paar weken in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tom Visser - WaarBenJij.nu

Eerste paar weken in Australie

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

11 September 2014 | Australië, Sydney

G'day mates, how ya goin'?

Hierbij dan toch mn eerste blog over mijn ervaringen in Australie. Sorry dat het wat langer duurde, ik ben erg druk met vooral leuke dingen doen, waardoor tijd vinden voor een goed verslag af en toe lastig is!

Ik ben alweer 3 weken geleden aangekomen in het (toen nog) koude en regenachtige Sydney. Ik werd 's avonds opgehaald door een van mn Australische kamergenoten in Canada op het vliegveld van Sydney. Na samen wat gegeten te hebben, was het tijd om naar het hostel te gaan waar ik de komende 5 maanden mijn stage loop: Nomads Westend Backpackers. Het hostel ligt in hartje Sydney, 5 minuten lopen vanaf Sydney Central station en 40 minuutjes lopen vanaf het bekende Opera House.. beste locatie die je in Sydney kan hebben.

Na helemaal vermoeid van de reis aangekomen te zijn in het hostel, werd in direct mee uitgenomen door de events-staff (de mensen die zorgen voor leuke dag en nachtactiviteiten). Ik ben nu zelf ook deel van die staff wat betekent dat ik veel overdag zie van de stad en 's avonds veel feest. Het leven is, zoals de meesten wel weten, vrij duur in Australie, daarom is het fijn dat ik veel gratis krijg van het hostel, omdat ik hier stage loop.

De stage is tot nu toe erg leuk, ik ben vooral veel te vinden om en rond de jonge gasten. Er wordt veel gepraat, gelachen en 's avonds gedronken. Ik doe dit natuurlijk absoluut niet ;)

De stage is tot nu toe nog niet heel erg uitdagend. Ik sta vooral achter de receptie (ze komen mensen te kort) en ik organiseer dag en nacht activiteiten. Dit gaat wel veranderen als er nieuwe mensen zijn aangenomen voor deze taken en ik mij meer zal bezig houden met het promoten van het hostel en haar dochterorganisaties (zoals een surfschool). Gisteren had ik bijvoorbeeld het geluk dat ik gratis een dagje mee mocht surfen, aangezien ik mensen had overgehaald om met die surfschool te gaan surfen.. en zo gaat dat met meerdere activiteiten: als ik mensen kan strikken voor een leuke activiteit, mag ik als dank gratis mee.. waardoor ik geld bespaar voor de echte reis!

De echte reis begint pas eind januari Ik zit hier in Sydney voor 5 maanden. Eind januari ben ik klaar met mijn stage en wil ik de East Coast afreizen, beginnend in het noorden (Cairns) en dan via alle hotspots langs die kust naar beneden (tot Melbourne). Als ik tijd over heb wil ik graag nog de oceaan oversteken naar Nieuw-Zeeland, maar die reis moet nog goed gepland worden (wordt vervolgd!).

Ik heb tot nu toe in Sydney al aardig wat gezien (Opera House, Harbour Bridge, Bondi beach en Sydney University), maar tot nu toe was het weer koud en grouw. Gelukkig is 1 september de lente begonnen en klimt de temperatuur langzaam omhoog. Het zonnetje schijnt ook al heel de week, al is daar tussen de hoge gebouwen hier weinig van te merken. Ik heb hardloopschoenen gekocht om de alcohol er af en toe uit te zweten, aangezien ik de hockey een jaartje moet missen!

De volgende blog verschijnt weer over een paar weken!

Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Komende 8 maanden (tot mei 2015) in Australie

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1227
Totaal aantal bezoekers 6359

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 30 April 2015

Australie!

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Uitwisseling Canada

Landen bezocht: