De eerste dagen - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Tom Visser - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Tom Visser - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Tom

04 September 2012 | Canada, Ottawa

Eindelijk, na zoveel maanden van voorbereiding, aangekomen in Ottawa! Goede en snelle vlucht gehad samen met Maxime, een studiegenote. Wij sliepen de eerste 3 dagen in een bed and breakfast. Dit was een goede periode om even uit te rusten van de vlucht, genoeg voorbereidingen te treffen voor het campusleven en om Ottawa al een beetje te 'ontdekken'.

In de bus op weg naar de campus kwam ik zelfs een studente uit Krimpen tegen! Wereld is weer heel erg klein..

Op de campus werden wij hartelijk ontvangen door de Canadese leiding en de Canadese studenten. Ik kreeg mijn studentenkaart en een kaart waarmee ik gratis met het ov kan reizen, ook erg handig hier! Daarna was het dan eindelijk tijd om mijn kamer in te gaan. Aan de lege kamers en lege kasten te zien was ik de eerste. Al snel volgde (een beetje onverwachts) de eerste kamergenoot (Jason), vergezeld door zijn ouders. Onverwachts, aangezien de 'check-in' eigenlijk op zondag was voor ons, maar wij met een beetje geluk al zaterdag op de kamer konden. Dit gaf ons ook gelijk de gelegenheid om langs de Walmart te gaan en wat beddengoed te kopen.

De zaterdagnacht brachten Maxime, Anniek (een andere studiegenote) en ik nog door in het bed and breakfast, om zondag vroeg naar de uni te vertrekken. Daar aangekomen kwam ik al snel mn 2e kamergenoot (Adrian) tegen. Het klikte gelijk tussen ons drieën en met wat Nederlandse gasten erbij werd het al snel 04:00 voordat ik in bed lag. Vandaag heb ik dan ook weinig gedaan, naast wat foto's schieten in Ottawa en een drankje op het terras.

Zojuist is ook roomie nummer 3 (Julian) gearriveerd, de 3e Australiër op mn kamer. Ik zit dus op de kame rmet 3 Aussies. Allemaal aardige gasten waarmee ik de komende 4 maanden heel veel gezelligheid mee ga krijgen.

Tot nu toe kan ik alleen maar positief zijn over Canada. Ik kijk echt m'n ogen uit hier. Alles is hier (net zoals in Amerika) heel erg groot. Van onze campus tot de pot Nutella, van de meren tot de zakken chips, echt alles komt in XXXXL. Op de campus heb ik al heel veel contact gemaakt met zowel Canadese als internationale als exchange studenten. Vooral de Canadese studenten zijn gek op buitenlanders. Ze vallen vooral voor je Engelse accent. Alle exchange en internationale studenten zoeken elkaar ook erg op, waardoor je juist een leuke mix krijgt tussen Canadese en internationale studenten.

Dit geldt ook voor residence buildings. Ik zit op een verdieping waar jongens- en meisjeskamers door elkaar zitten. Op deze vloer zitten alleen maar eerste jaars studenten (behalve wij dus). Er is dus wel een leeftijdsverschil van ongveer 4 jaar, aangezien er studenten van 16/17 jaar zitten... Zelfs de 'supervisor' is jonger dan dat wij zijn.

Buiten de gebouwen kijk ik ook m'n ogen uit, zeker als je de dieren ziet die hier lopen. Er zijn ontzettend veel eekhoorns in dit gebied! Daarnaast lopen er ook chipmunks en groundhogs (soort van bever zonder staart). Voor de Canadezen allemaal erg gewoon, voor ons als exchange studenten heel apart. De Canadese studenten kunnen in ieder geval erg lachen om onze reacties.

Vandaag is het me weer niet gelukt om een beetje op tijd naar bed te gaan. Ondertussen is het alweer 02:30 en gaat in Nederland iedereen weer naar school. Mijn 1e collegedag begint vrijdag. Morgen heb ik een ' exchangedag' , waar ik alle exchange studenten zal tegenkomen. De dagen erop hoop ik weer meer contact te maken met andere studenten, wat vast wel gaat gebeuren.

Om dit allemaal kort samen te vatten: Ik heb het nu al ontzettend naar m'n zin en verwacht niet anders dan dat ik hier een geweldige tijd ga hebben!

Nu is het tijd om te slapen, weltrusten!

  • 04 September 2012 - 08:49

    Tom Visser:

    Oo, en wat het studeren betreft, dat moet ook wel goedkomen

  • 04 September 2012 - 11:57

    Laurens Van Der Poel:

    Hey Tom,

    Leuk om je verhaal te lezen. Ik maak uit je bericht op dat je op campus woont. Is de campus ver van de bewoonde wereld? Het campus leven hier in Sydney is geweldig. Let een beetje op je gezondheid en de studie en mooie momenten komen vanzelf goed :)

    Groetjes,

    Laurens vd P

  • 04 September 2012 - 14:45

    Tom:

    Hee Laurens! Ik woon idd op de campus, maar je bent (met de bus) binnen 5 min in de bewoonde wereld! Ook stopt er een trein op de campus, die je binnen 10 min bij alle grote winkels brengt. Qua ligging dus perfect! Ik wens jou ook nog veel plezier in Sydney!! Ben benieuwd naar je verhalen.

    Groeten!

  • 09 September 2012 - 18:48

    Hans:

    Hoi Tom, klinkt echt fantastisch! Geniet ervan!!!

    groetjes Hans.

  • 29 September 2012 - 07:34

    Tom:

    Komt helemaal goed Hans! Woensdag naar Toronto en de Niagara Falls, zal daarna weer met een update komen :) leuk dat jullie het ook volgen!

    Groetjes aan iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Uitwisseling Canada

4 maanden weg!

Recente Reisverslagen:

27 November 2012

Nog 5 weken en een beetje

14 November 2012

Alweer halverwege

10 Oktober 2012

Alweer ruim een maand in Canada

10 September 2012

We moeten weer aan de bak..

04 September 2012

De eerste dagen
Tom

Komende 8 maanden (tot mei 2015) in Australie

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 6374

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 30 April 2015

Australie!

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Uitwisseling Canada

Landen bezocht: