Nog 5 weken en een beetje - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Tom Visser - WaarBenJij.nu Nog 5 weken en een beetje - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Tom Visser - WaarBenJij.nu

Nog 5 weken en een beetje

Door: Tom Visser

Blijf op de hoogte en volg Tom

27 November 2012 | Canada, Ottawa

Door al het reizen zou ik bijna vergeten dat dit avontuur nog maar 5 weken duurt. 4 januari is de dag waar ik voorlopig nog niet aan wil denken als ik zie wat ik nog in het vooruitzicht heb.

Afgelopen weekend ben ik met Jules, Marije, Jasmijn en Adrian plus vriendin naar Québec geweest. De mooiste stad die ik hier heb gezien. Waar het oude gedeelte van Montreal helemaal niet Frans deed denken, deed deze stad dat wel. Ik heb zoveel door het oude gedeelte gelopen, dat ik niet eens tijd heb genomen om naar het nieuwe centrum te gaan (maar dat lijkt toch in elke stad wel op elkaar). Daarnaast zijn we ook nog naar de plaatselijke watervallen geweest, waar het opeens begon te sneeuwen. Leuk om te zien dat sommige mensen nog nooit sneeuw hebben gezien en daar heel erg van onder de indruk zijn. De kerstsfeer zat er in deze stad ook al goed in.. de vele lichtjes en het snel donker worden (lees 16:15), maakten deze stad extra mooi! Natuurlijk ook weer drie dagen wezen feesten in clubs die doen denken aan Disneyland. Kleine verlichte kastelen met goede muziek!

Nu weer bezig met school, dat moet ook tussendoor gebeuren. Dit was dan ook echt de laatste uitstap tot mijn vertrek uit Ottawa op 20 december. We gaan met een ouderwetse schoolbus (ja zo'n gele) naar Mont Tremblant om te ski'en. Daarna 1 avond in Montreal feesten op de muziek van Skrillex om vervolgens de nachtbus te pakken naar Boston. Twee dagen later pak in de bus naar New York waar ik Coldplay & Afrojack zal zien. Om vervolgens de 4e.. ach weer lekker thuis komen is ook fijn!

  • 10 December 2012 - 21:04

    Lisette En Ferry :

    Hoi Tom, ja de tijd gaat snel when you having fun. Leuk dat je het naar je zin hebt en mooie plaatsen bent gaan bezoeken.Je studie verloopt ook naar wens en dat is alleen maar fijn. Maar ik val van mijn stoel als ik hoor en lees dat je gaat skiën pas op je bent er zo aan verslaaft. En daarna naar New York om Coldplay & Afrojack tezien te gek man.
    Niet alleen je moeder en Toby maar ook wij zijn blij je weer te zien.
    Hier gaat alles goed, af en toe wat winters weer maarja dat hoort erbij, kerstboom gekocht dus die kan ook opgetuigd worden en dan op naar de kerst.
    Nou Lisette en ik wensen je hele fijne kerstdagen een goede jaarwisseling en een schitterende start van 2013 en heelveel plezier met skiën en in New York en tot januari in Krimpen aan den IJssel.
    Groeten
    Lisette en Ferry

  • 12 December 2012 - 03:37

    Tom Visser:

    Hee Fer & Lisette!

    Ja skiën, de eerste keer.. ben benieuwd! Wel heel leuk dat dat natuurlijk in Canada is! Jullie houden het rustig in Nederland met de kerst? Ik vind het ook weer leuk om jullie te zien natuurlijk! Tot over 3,5 week ergens op de Pluim-Es! haha

    Fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuw jaar. Voorzichtig met het vuurwerk! :-)

    Groeten,

    Tom

  • 25 December 2012 - 12:24

    Hans:

    hee gozer, goed te lezen dat je je nog steeds niet verveeld en eigenlijk daar zou willen blijven! :-) Ik neem aan dat je studieresultaten goed zijn? Ja, de tijd gaat snel als je het naar je zin hebt, maar ik denk niet dat je het thuis minder naar je zin krijgt met al je Hollandse maten weer om je heen. Je hebt veel gezien, maar toch jammer van die NHL lockout. Hier in Stavanger speelt er nu een Amerikaan die bij Dallas Stars speelt, Eric Nystrom. Het duurde even voor hij speelgerechtigd was, maar de eerste thuis wedstrijd tegen de nr 1 van de liga speelde hij bijna in zijn eentje iedereen van het ijs. Wat een nivo! en dan is hij in Dallas niet eens de beste. Echt smullen. Als de lockout opgeheven wordt moet hij gelijk weer terug, maar je begrijpt nu dat iedereen hier hoopt dat ze het niet eens worden en dat de hele handel voor dit jaar afgelast wordt. 14 jan. komen de hoge heren weer bij elkaar en dan beslissen ze het. Die kerel speelt dus in ieder geval nog 6 wedstrijden voor de Oilers hier waarvan 4 thuiswedstrijden. Gaaf hoor. Ik zit hier nu bij te komen van kerst avond....waar jij waarschijnlijk nog aan het feesten bent???.. Anywho, ik wens je een hele prettige kerst en alsvast de beste wensen voor 2013!

    Groetjes Hans & Elisabeth

  • 04 Januari 2013 - 21:40

    Tom Visser:

    Hee hans! Ik ben weer thuis! Heb echt nog een paar erg leuke weken gehad! Ik hoop nu ook dat de NHL lockout blijft, anders baal ik heel erg haha. NHL is idd een stuk beter dan de andere competities, hopelijk kan ik het ooit nog eens zien! De beste wensen voor het nieuwe jaar!

    Groetjes Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Uitwisseling Canada

4 maanden weg!

Recente Reisverslagen:

27 November 2012

Nog 5 weken en een beetje

14 November 2012

Alweer halverwege

10 Oktober 2012

Alweer ruim een maand in Canada

10 September 2012

We moeten weer aan de bak..

04 September 2012

De eerste dagen
Tom

Komende 8 maanden (tot mei 2015) in Australie

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 852
Totaal aantal bezoekers 6372

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 30 April 2015

Australie!

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Uitwisseling Canada

Landen bezocht: