Alweer halverwege - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Tom Visser - WaarBenJij.nu Alweer halverwege - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Tom Visser - WaarBenJij.nu

Alweer halverwege

Door: Tom Visser

Blijf op de hoogte en volg Tom

14 November 2012 | Canada, Ottawa

Het is alweer 5 weken geleden sinds ik mijn laatste verslag heb geschreven en sindsdien is er veel geleerd, gepresteerd, gefeest en gereisd.

Nadat de midterms erop zaten kon ik weer uitkijken naar het volgende evenement: Halloween. Iets wat ik in Nederland nog nooit 'gevierd' heb. Zelf ben ik niet zo weg van Carnaval, maar ik heb hier de beste feesten tot nu toe gehad. Tot 3 keer toe mocht ik een nieuwe outfit verzinnen en zonder al te veel geld uit te geven ben ik daar toch nog redelijk in geslaagd. Na al het feesten had ik ook wel weer even de tijd nodig om bij te komen, maar de standaard feestdagen (donderdag en zaterdag) mochten daar natuurlijk niet onder lijden.

Afgelopen woensdag kwamen mijn kamergenoten en ik tot de conclusie dat wij Ottawa nog helemaal niet zo goed gezien hebben en besloten daarom een fiets te huren. We zijn naar de andere kant van de rivier gegaan om een goed beeld te krijgen van het parlement van Ottawa en andere oude en hoge gebouwen. Een erg mooi gezicht. De andere kant van de rivier (Gatineau) had voor de rest niet veel te bieden. Aangezien de rivier de grens is tussen Ontario (Engels) en Quebec (Frans) is het erg grappig om iedereen Frans te horen spreken.

De dag daarna vertrok ik met Nederlandse exchangestudenten naar Montréal voor 4 dagen. We hebben daar een bezoek gebracht aan het Olympisch stadion van 1976. Vrij modern voor een relatief oud stadion. Daarnaast heb ik over het Formule 1 circuit van Canada gelopen en zijn we de berg Mont Royal in Montréal opgeklommen voor een mooi uitzicht over de stad. Het uitgaansleven was ook erg leuk, vooral de muziek. Wel jammer dat de barmensen bij elk drankje om een fooi smeken. Qua eten heb ik hier het beste eten tot nu toe gegeten. Vooral de spare-ribs waarbij je het vlees van het bot kon afblazen zo mals als het was, viel erg in de smaak.

Tot nu toe heb ik dus al aardig wat gezien, eigenlijk alles wat ik hier wilde zien ( Toronto, Niagara Falls, Gatineau en Montréal). Toch ben ik nog aan het kijken voor een uitstapje naar Quebec (de stad). Een plaats 6 uur hier vandaan, maar het schijnt erg mooi te zijn.

Daarnaast ben ik ook druk bezig met organiseren en plannen van tripjes na mijn 'Carleton-avontuur'. Ik ga met veel exchangestudenten van Carleton een week naar Mont Tremblant (berg in het Noorden van Canada) om te skiën en kerst te vieren, om vervolgens 2 dagen op een nog onbekende plaats door te brengen en mijn reis te eindigen in New York, waar ik dus ook oudejaarsdag zal doorbrengen!! Heb daar heel veel zin in. Tot die tijd geniet ik natuurlijk ook nog hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Uitwisseling Canada

4 maanden weg!

Recente Reisverslagen:

27 November 2012

Nog 5 weken en een beetje

14 November 2012

Alweer halverwege

10 Oktober 2012

Alweer ruim een maand in Canada

10 September 2012

We moeten weer aan de bak..

04 September 2012

De eerste dagen
Tom

Komende 8 maanden (tot mei 2015) in Australie

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 6370

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 30 April 2015

Australie!

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Uitwisseling Canada

Landen bezocht: