We moeten weer aan de bak.. - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Tom Visser - WaarBenJij.nu We moeten weer aan de bak.. - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Tom Visser - WaarBenJij.nu

We moeten weer aan de bak..

Blijf op de hoogte en volg Tom

10 September 2012 | Canada, Ottawa

Helaas, aan 9 weken vakantie is een einde gekomen. Het schoolleven is weer begonnen. Afgelopen week heb ik in ieder geval nog wel kunnen genieten van het strand met Willem, Jasmijn en Marije. Jaja, nooit gedacht dat ik in Canada naar het strand zou gaan.

Donderdag was de laatste officiële vakantiedag voor mij en dat deze dag moest dan ook worden afgesloten in 1 van de vele clubs in Ottawa genaamd Tequila. De club is net zo fout als de naam doet denken, maar het was wel een erg gezellige avond. Helaas sluiten de clubs hier al om 02:00. Gelukkig zijn er altijd wel wat afterparties te vinden.

Vrijdag had ik mijn eerste lessen. Ik begon (samen met Anniek) met Sportpsychologie (lijkt mij erg leuk!) en eindigde de dag met Maxime bij Vrouwenpsychologie. Vrouwenpsychologie viel mij wel wat tegen. Het kan komen door de vrijdagmiddag, het zou kunnen komen door de 3 uur college, maar ik denk toch echt dat het komt door de lesbische feminist die voor onze klas staat. Niets mis met lesbische vrouwen, maar zo'n mannenhater kan ik echt niet aanhoren. Voor m'n gevoel heb ik al een onvoldoende voor het vak, aangezien ik een man ben.. Dat worden dus wat vrijdagjes doorbijten. De leerstof is overigens wel goed te doen!

Door deze, voor mij, vermoeiende dag van 6 uur college (Ik heb al moeite om mij op de EUR 1,5 te concentreren) was ik die avond ook te incapabel om ook maar iets van een activiteit te ondernemen. Na een Heineken uit blik, besloot ik maar eens op tijd m'n bed op te zoeken (lees 01:00).

Zaterdag was de eerste dag dat het weer echt slecht was. Ik zou een Ottawa trip krijgen met mn roommates, maar die ging niet door ivm het weer. Ik heb toen maar een boek gekocht en heb de andere uurtjes doorgebracht in de lunchroom, die vol stond met lekkernijen. Na wat caloriebommen was ik weer klaar voor het nachtleven. Dit maal begonnen in een bar met live muziek, en uiteindelijk weer geëindigd in de foute tent.

De dag erna heb ik iets gepresteerd waar ik erg trots op mag zijn (en m'n moeder ook): De was. Na een uitgebreide uitleg thuis (aantal graden, minuten, enz) kwam het er hier op neer dat je moet drukken op normale was en warm. That's it. Erg makkelijk dus en de kleren zijn er ongeschonden uitgekomen.

Vandaag net teruggekomen van college. Forensische psychologie is het vak waar ik het meest naar uitkeek en zo te zien voldoet het aan de verwachtingen. Dadelijk nog 3 uur bikkelen voor Criminal behavior en dan is het alweer aftellen tot het weekend.

De groep studenten is zich ook steeds meer aan het uitbreiden. Het is vooral een mix van Nederlandse en Australische studenten, maar zo te zien komen er nu ook wat Engelsen bij (altijd gezellig!). Daarnaast beginnen de eerstejaars Canadezen van mijn verdieping ons ook te kennen en lopen zij vaak ongevraagd onze kamer binnen om tips te geven over van alles en nog wat. Kwestie van een grote sociale glimlach opzetten, om ze vervolgens na de pleidooi weer vriendelijk de deur te wijzen. Soms is even rust ook wel lekker.

Dit waren 3 verhalen in 3 weken. De komende weken zullen best wel hetzelfde zijn, dus zal de volgende update even op zich laten wachten. Jullie hebben zo in ieder geval een indruk van mn leventje hier.

Ik wilde alleen nog kwijt dat Jasmijn Platenburg de student is die ook uit Krimpen komt. Sorry dat ik je naam toen niet noemde! ;)

Groeten uit het warme Canada!


  • 24 September 2012 - 21:47

    Hans:

    Hoi Tom. Helemaal naar Canada...en nu heb je drie uur per week vrouwenpsychologie... goed dat dat op vrijdag is! :-) . Leuke foto's trouwens.

    Keep up the good work!

    groetjes Hans

  • 29 September 2012 - 07:32

    Tom:

    Hee Hans! Jaja, heb t geweldig hier! Moet alleen wel eens een boek gaan lezen haha. Woensdag een roadtrip naar Toronto en de Niagara Falls! :) zal daarna wel weer een update geven! ;)

    Groeten aan het thuisfront!

Tags: Canada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Uitwisseling Canada

4 maanden weg!

Recente Reisverslagen:

27 November 2012

Nog 5 weken en een beetje

14 November 2012

Alweer halverwege

10 Oktober 2012

Alweer ruim een maand in Canada

10 September 2012

We moeten weer aan de bak..

04 September 2012

De eerste dagen
Tom

Komende 8 maanden (tot mei 2015) in Australie

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 6375

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 30 April 2015

Australie!

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Uitwisseling Canada

Landen bezocht: