Alweer ruim een maand in Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Tom Visser - WaarBenJij.nu Alweer ruim een maand in Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Tom Visser - WaarBenJij.nu

Alweer ruim een maand in Canada

Door: Tom Visser

Blijf op de hoogte en volg Tom

10 Oktober 2012 | Canada, Toronto

Het is al weer 4 weken geleden dat ik voor het laatst iets van mij heb laten horen. In de tussentijd heb ik weer een hoop meegemaakt.

Om te beginnen heb ik het geluk dat ik hier 3 vakken kan volgen. Het vak waar ik 1 keer naar college ben geweest, heb ik laten vallen. Dag vrouwenpsychologie! De andere drie vakken volg ik braaf en zijn erg interessant. Vooral de man van Sportpsychologie kan erg enthousiast vertellen.

Daarnaast heb ik ook mijn examenrooster gekregen. Deze is helaas voor mij wel wat ongunstiger. Ik heb een midterm voor elk vak. Dit houdt in dat je in het midden van je semester tentamens hebt. Ik heb 2 tentamens op de 26e en 1 op de 27e van oktober. Dat wordt dus de komende weken hard leren. De laatste tentamens heb ik op 13, 14 en 15 december, wat ook nou niet echt fijn is. Vanaf 15 t/m 20 december kan ik nog op mijn kamer blijven en daarna moet ik wat anders gaan zoeken.

Maar goed, dit maakt jullie allemaal niet zoveel uit. Waar het om gaat zijn de leuke uitstapjes en die waren er zeker.

Ik ben in september met Willem, Marije en Jasmijn wezen raften. Een uitstapje voor de exchange studenten wat erg leuk was! In tegenstelling tot het weerbericht viel het weer reuze mee en het zonnetje straalde ook af en toe door de paar wolkjes die in de lucht hingen. Met een wetsuit aan was het goed uit te houden, zelfs het zwemmen! Een andere dag ben ik ook verdwaald geraakt in een park/bos in Gatineau (Franse plaats aan de andere kant van de rivier), toen ik daar een wandeling maakte met Marije en Jasmijn.

Na deze uitstap kregen wij het fijne nieuws dat er 2 vrije dagen aankwamen. Vrijdag 5 oktober bestond uit een University day (oriëntatie voor universiteit voor jongere leerlingen) en op maandag 8 november viert men Thanksgiving. Mijn lessen vielen op die dagen uit, wat inhield dat ik een week vrij had. Dat verdiende een uitstapje: een road trip naar Toronto en de Niagara Falls met mijn 3 kamergenoten en Willem.

Met een beetje geluk konden wij voor erg weinig geld een hele mooie auto krijgen (Chevrolet Malibu) en hadden we in Toronto een suite met prachtig uitzicht gevonden.

Dag 1: 's ochtends de auto opgehaald. Aangezien de auto op mijn naam stond was ik de enige die mocht rijden (i.t.t. tot wat ons eerst gezegd was, maar goed). Na 500 km en 8 uur rijden (ongelukken --> files) en bijna een stekelvarken aangereden te hebben waren we dan eindelijk 's avonds in Toronto. Na wat rondgelopen te hebben in de stad doken we snel ons bed in voor het evenement van de dag erna: The Niagara Falls.

Dag 2: 's ochtends vroeg ons bed uit naar de Niagara Falls. Deze trip is gelukkig niet zo lang als de reis van Ottawa naar Toronto. Binnen 2 uur waren we er al. Ik had al veel plaatjes gezien van de watervallen, maar toen ik er zelf voor stond leek het toch weer anders. Een boot bracht ons op een paar meter van de watervallen, wat een erg leuke ervaring was! Na de lunch weer richting huis om wat boodschappen te doen en het nachtleven op te zoeken. We eindigen die nacht in een countrybar, die al sloot om 02:00, zoals elke andere club in Toronto...

Dag 3: De dag waarop niets gepland stond naast uitslapen. Om 12:00 richting een grote mall om wat te shoppen en daarna in de buurt wat rondgelopen en wat foto's genomen. Toronto lijkt heel erg op NY, maar dan in het klein. Er is zelfs een kleine Times Square, maar deze trekt niet zoveel mensen als het echte plein. Die avond zijn we naar een concert geweest van de Two Door Cinema Club.. een band die ik alleen maar kende van liedjes in spellen. Het was geweldig! Ook 's avonds weer een club opgezocht, maar tevergeefs.. De hotdog was het hoogtepunt van de avond.

Dag 4: Nog een dag zonder planning, die uiteindelijk te kort duurde voor wat we allemaal wilde doen. We zijn naar het oude gedeelte van Toronto geweest en hebben de meeste tijd doorgebracht in een overdekte foodmarket. Hier stonden kraampjes met allerlei soorten worst, kaas, pasta, vis en wijn. Natuurlijk van alles geproeft en na de lekkere lunch (gebakken garnalen) zijn we met flessen wijn, kaas en brood de markt uitgelopen. Het werd kouder en aangezien niemand een winterjas bij zich had moest er wat gekocht worden. De weersvoorspellingen voor zondag waren niet mals.

Dag 5: De dag waar ik misschien wel het meest naar uitkeek. Onze uitstap met de meiden naar Wonderland. Een attractiepark met de 1 na hoogste achtbaan van de wereld. Het voldeed aan al mijn verwachtingen! Ik voelde me weer 15 jaar. Een achtbaan die 2x zo hoog is als de Goliath van Walibi is toch wel heel erg vet.

Dag 6: Vandaag stond een CFL (american football) wedstrijd op het programma. Ik heb hier al veel wedstrijden op tv gekeken, dus had de regels gelukkig een beetje door. Ik liet mij voor het eerst in jaren weer eens schminken. Een mooie blauwe A op m'n wang liet zien dat ik helemaal achter Toronto stond. Helaas bakten ze er niet echt veel van en ging het andere team er met de punten vandoor. Achteraf mochten wij met een geïmproviseerde bal nog op het veld spelen. Deze dag werd tevens Thanksgiving gevierd. Ik vierde het alleen niet met Kalkoen, maar met een chicken sandwich en een patatje van een pizza to go tent..

Dag 7: Tijd om weer de koffers te pakken en weer naar Ottawa te reizen. Die ochtend nog een kleine markt bezocht in een ander gedeelte van de stad. De markt deed de anderen denken aan Thailand, een land waar ik ooit ook nog wel eens heen wil. In ieder geval had ik niet veel meer gekocht dan een pakje melk, iets wat ik de afgelopen dagen erg had gemist! De reis terug voorliep voorspoedig en vanavond zijn we weer aangekomen in Ottawa.

Er staan voor de komende weken geen tripjes op de planning in verband met de tentamens. Daarna zou ik nog graag eens een keer naar Montreal willen via een groot park met dieren (soort van Beekse Bergen). Het zou leuk zijn als we voor deze dagen weer een auto zouden kunnen huren.

Deze week nog 2 feestjes en dan is het tijd om mezelf op te sluiten in deze kamer. Er moeten ook goede cijfers mee naar huis komen.

Tot over een x aantal weken!

  • 10 Oktober 2012 - 11:41

    Loes Van Duivenbode:

    Hoi Tom,

    Nou, je hebt het in ieder geval naar je zin. Leuk om van je te horen!!
    Wens je veel succes met studeren de komende weken.
    Geniet maar lekker.

    Groetjes,
    Loes.

  • 10 Oktober 2012 - 12:41

    Tom Schreuder:

    He Tommieee,

    vette verhalen man! lijkt me vooral gaaf om een football wedstrjd te zien. Studie gaat dus wel oke daar?


    Spreek je,

    Tom

  • 10 Oktober 2012 - 14:31

    Tom Visser:

    @loes, bedankt! Ik ga m'n best doen! Leuk dat jullie 't volgen :)

    @Tom, ja was echt heel vet om daar bij te zijn! Binnenkort ook naar een ijshockeywedstrijd, alleen geen NHL. Het seizoen is gestaakt door geldzaken... Zacht gezegd nogal vervelend. Studie gaat ook prima, vakken vallen in vergelijking met thuis reuze mee, alleen is hier alles in het Engels, wat het soms wel wat lastiger maakt. Als ik nu gewoon even de boeken in duik moet het goed komen! Spreek je!

  • 15 Oktober 2012 - 16:20

    Lisette En Ferry:

    Hoi Tom,
    Nou daar zijn we dan, zo te zien gaat het daar allemaal prima en de tijd gaat ook snel. Je bent er al weer anderhalve maand weg het vliegt om. We hebben je uitstapjes even gelezen ziet er goed uit, de Niagara Falls lijkt ons heel indrukwekkend en zal zeker een kabaal geven. Nou wij zijn zo'n beetje door de vakanties heen Toscane was heel leuk en mooi daarna ben ik met de motorclub 4 dagen naar de Eifel geweest was heel mooi met mooie stuur weggetjes en goed weer gehad en vorig weekend met je moeder naar Texel geweest was heel gezellig hadden ook mooi weer lekker gewandeld en gegeten in De Koog ook nog even de camping laten zien en de discotheek de Toekomst was al met al een geslaagd weekend. Nou nog twee feestjes en dan weer aan de studie want zoals je zelf zegt de puntjes moeten er komen maar daar hebben we alle vertrouwe in. doe je best een heel veel plezier nog en geniet er ook van.
    Groetjes

    Lisette en Ferry

  • 15 Oktober 2012 - 17:47

    Tom Visser:

    Hee Lisette en Ferry!

    Mooi dat jullie ook leuke vakanties hebben gehad! Ook leuk dat jullie mijn moeder hebben meegenomen naar Texel (met name de Koog en natuurlijk de Toekomst haha). Tijd gaat inderdaad erg snel. Eind van de maand alweer op de helft. Ik heb het iig erg naar mn zin, laatste twee feestjes waren erg leuk. Nu druk bezig met mn schoolwerk. Bedankt voor jullie bericht!

    Groetjes,

    Tom

  • 16 Oktober 2012 - 20:38

    Hans:

    Hoi Tom, goed te lezen dat je daar niet verveeld. (hooguit die paar uur bij dat ene college vrouwenpsychologie.:-)). Mooi dat je dat vak kon laten vallen. Al die uitstapjes klinken goed alleen jammer voor je dat de NHL stil ligt. Hier in Noorwegen is het Ijshockey weer begonnen (in een nieuwe hal) en ik heb nu mijn eigen plek. Fantastische sport met dito regels. Geen duikelaars of tijdrekkers, gewoon 3 x 20 minuten keihard er tegenaan. Het nivo van de NHL is vele malen beter en dat zou ik ook wel eens willen zien. Misschien lossen ze alles nog op voor je weer terug komt.
    Zo te horen heb je kontrole over alles en is er nu even een tijd van blokken... maar er zal best wel hier en daar een gaatje zijn om wat anders te doen. Hier alles goed. Ik zit nu met voetbal op de tv. Cyprus-Noorwegen.......... ik kan beter een boek pakken of mijn gitaar. Niet om aan te zien... gelukkig overmorgen weer naar de Stavanger Oilers, schijnen een of andere binding te hebben met de Edmonton Oilers... wat weet ik niet.....zal wel iets met olie zijn :-D.

    gozer, veel plezier weer en leerse!!

    Hans

Tags: Canada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Uitwisseling Canada

4 maanden weg!

Recente Reisverslagen:

27 November 2012

Nog 5 weken en een beetje

14 November 2012

Alweer halverwege

10 Oktober 2012

Alweer ruim een maand in Canada

10 September 2012

We moeten weer aan de bak..

04 September 2012

De eerste dagen
Tom

Komende 8 maanden (tot mei 2015) in Australie

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 6373

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 30 April 2015

Australie!

27 Augustus 2012 - 31 December 2012

Uitwisseling Canada

Landen bezocht: